Elektronická fakturace svazu
08.01.2020, Kamil Malát |
S ohledem na enormní nárůst vydaných i přijatých účetních dokladů v posledních letech a ve snaze zrychlit komunikaci, šetřit životní prostředí a taktéž finance spojené se zasíláním faktur poštou, jsme se rozhodli plně přejít na elektronickou fakturaci a to nejenom u námi vydávaných dokladů, ale i v případě přijatých faktur. Pro příjem vašich faktur jsme proto zřídili novou emailovou adresu fakturace@cschms.cz (pozor: neplést s podobnou adresou ČMSCH a.s. Hradištko - fakturace@cmsch.cz). Prosíme, abyste veškeré účetní doklady adresované ČSCHMS dlouhodobě posílali emailem a výhradně na výše uvedenou emailovou adresu.
S výjimkou faktur za zootechnická osvědčení resp. potvrzení o původu, odchází ze strany ČSCHMS účetní doklady elektronicky zhruba rok. Za tuto dobu se systém mezi chovateli osvědčil, přesto se při urgenci pohledávek občas setkáváme s argumentací, že vám nebyl účetní doklad doručen. Pokud se tak děje opakovaně, může to být způsobeno tím, že fakturu odesíláme na adresu, kterou třeba už nepoužíváte a novou jste nám nenahlásili. Chtěli bychom vás proto vyzvat, abyste nám ve vlastním zájmu jakékoliv změny v kontaktních údajích neprodleně hlásili. Využít k tomu můžete například aplikaci MaSkot. Pokud k žádné změně nedošlo a přesto vám faktury nedošly, prosíme vás, abyste průběžně kontrolovali složku s nevyžádanou poštou (spam), neboť v ojedinělých případech může být email s fakturou automaticky přesunut do nevyžádané pošty. Současně připomínáme, že přehled pohledávek pravidelně, minimálně jednou měsíčně, aktualizujeme v aplikaci MaSkot, kde si pod svým uživatelským profilem můžete ověřit, zda u vás nějakou fakturu po splatnosti evidujeme a pokud ano, v jaké je výši a kolik dní je po termínu splatnosti. Pokud to bude technicky možné, rádi bychom tuto funkcionalitu do budoucna rozšířili tak, aby zde byla rovnou i daná dlužná faktura ke stažení.
V případě faktur zasílaných spolu s dobírkou (typicky POP a ZO) upozorňujeme, že ze strany České pošty dochází k časovému prodlení při připsání částek na náš bankovní účet, proto se mohou v přehledu objevit, přestože jsou již z vaší strany zaplacené. Berte tuto skutečnost proto, prosím, na vědomí. Předtím, než začnete urgovat chybu, se vždy rovněž podívejte, k jakému datu je přehled pohledávek sestaven. Nejedná se o online stav a je vysoce pravděpodobné, že platba nám byla připsána na účet až po datu vytvoření přehledu.
S rostoucím počtem vydaných faktur dochází bohužel i ke zvýšenému objemu pohledávek. Aktuálně se jejich výše pohybuje na úrovni cca 3,5 miliónu korun, což rozpočet svazu značně zatěžuje. Kromě výše uvedeného jsme proto zavedli automatizované adresné rozesílání upomínek za dlužné faktury (na zdokonalení tohoto systému pracujeme), abychom vás průběžně o stavu pohledávek, které u vás evidujeme, informovali a pomáhali tak předcházet problémům.
S výjimkou faktur za zootechnická osvědčení resp. potvrzení o původu, odchází ze strany ČSCHMS účetní doklady elektronicky zhruba rok. Za tuto dobu se systém mezi chovateli osvědčil, přesto se při urgenci pohledávek občas setkáváme s argumentací, že vám nebyl účetní doklad doručen. Pokud se tak děje opakovaně, může to být způsobeno tím, že fakturu odesíláme na adresu, kterou třeba už nepoužíváte a novou jste nám nenahlásili. Chtěli bychom vás proto vyzvat, abyste nám ve vlastním zájmu jakékoliv změny v kontaktních údajích neprodleně hlásili. Využít k tomu můžete například aplikaci MaSkot. Pokud k žádné změně nedošlo a přesto vám faktury nedošly, prosíme vás, abyste průběžně kontrolovali složku s nevyžádanou poštou (spam), neboť v ojedinělých případech může být email s fakturou automaticky přesunut do nevyžádané pošty. Současně připomínáme, že přehled pohledávek pravidelně, minimálně jednou měsíčně, aktualizujeme v aplikaci MaSkot, kde si pod svým uživatelským profilem můžete ověřit, zda u vás nějakou fakturu po splatnosti evidujeme a pokud ano, v jaké je výši a kolik dní je po termínu splatnosti. Pokud to bude technicky možné, rádi bychom tuto funkcionalitu do budoucna rozšířili tak, aby zde byla rovnou i daná dlužná faktura ke stažení.
V případě faktur zasílaných spolu s dobírkou (typicky POP a ZO) upozorňujeme, že ze strany České pošty dochází k časovému prodlení při připsání částek na náš bankovní účet, proto se mohou v přehledu objevit, přestože jsou již z vaší strany zaplacené. Berte tuto skutečnost proto, prosím, na vědomí. Předtím, než začnete urgovat chybu, se vždy rovněž podívejte, k jakému datu je přehled pohledávek sestaven. Nejedná se o online stav a je vysoce pravděpodobné, že platba nám byla připsána na účet až po datu vytvoření přehledu.
S rostoucím počtem vydaných faktur dochází bohužel i ke zvýšenému objemu pohledávek. Aktuálně se jejich výše pohybuje na úrovni cca 3,5 miliónu korun, což rozpočet svazu značně zatěžuje. Kromě výše uvedeného jsme proto zavedli automatizované adresné rozesílání upomínek za dlužné faktury (na zdokonalení tohoto systému pracujeme), abychom vás průběžně o stavu pohledávek, které u vás evidujeme, informovali a pomáhali tak předcházet problémům.